• Телефон: (05366)  3-61-72
  • Пошта: kafspn@rambler.ru

Психологічна майстерня (осінній семестр 2016/2017 навчального року)

     Перше засідання було проведено 29 вересня на тему «Використання метафоричних асоціативних карт в психологічному консультуванні». В процесі роботи студенти ознайомились с таким інструментом роботи психолога, як метафоричні асоціативні карти (МАК), що дозволяють спеціалісту-психологу в безпечній ситуації прояснити проблему клієнта, виявити його відношення до себе, побачити можливі шляхи вирішення хвилюючих його проблем.

     Під керівництвом доцента кафедри, кандидата психологічних наук Літвінової Ольги Володимирівни студенти відпрацювали вправи, які дозволили взяти на себе роль «психолога», виявити запит «клієнта», розвити в себе уміння аналізувати символічне значення образів та правильно задавати уточнюючи запитання. Виконуючи вправу «Метафора життєвого шляху» з використанням метафоричних асоціативних карт, студенти могли проаналізувати свої цілі, труднощі на шляху до її досягнення, свої потенційні можливості.

Психологічна майстерня

     Наприкінці заняття студенти ділилися своїми враженнями від роботи, обговорювали теми нових засідань, вважаючи, що такі заходи є дуже корисними для майбутньої діяльності психолога.

Психологічна майстерня

Психологічна майстерня

 Психологічна майстерня

 


 

     Друге засідання (20 жовтня) Психологічної майстерні пройшло на тему: Світ емоцій та почуттів. Під час роботи студенти ознайомились з видами та проявами емоцій; відслідковували прояв емоцій на невербальному рівні; розбиралися в порушеннях емоційної сфери; ознайомились з психологічним інструментарієм щодо діагностики емоційних станів особистості; говорили про осінню депресію; відпрацьовували навички контролю емоційного стану і насичення себе ресурсами.

     Літвінова О. В. підготувала презентацію, в якій розкрила підходи до класифікації емоцій, розкрила підхід Ю. Б. Гіппенрейтер «Глечик емоцій».

     Зустріч була насичена як теоретичними моментами, так і великою кількістю практичних вправ – це і активні ігри-рухавки, і робота з метафоричними асоціативними картами, і розігрування психодраматичних етюдів на тему «Осіння депресія», і малювання свого настрою.

     Як завжди, всіх чекав психотерапевтичний чай і солодощі.

Психологічна майстерня

Психологічна майстерня

Психологічна майстерня

Психологічна майстерність

 


 

     10 листопада пройшло засідання на тему «Любов – така різна і така загадкова». Всіх давно цікавила ця тема – види любові, як зрозуміти, що ти любиш, як стан любові появляється на фізіологічному та психологічному рівнях. Тому і було вирішено взяти цю вічну тему – тему кохання. В процесі роботи студенти ознайомились з видами та проявами кохання; ознайомились із сучасними уявленнями про любов; розбирали біохімію кохання; говорили про любов до себе, про материнську та батьківську любов; малювали, дискутували, працювали з метафоричними асоціативними картами.

     Як завжди, залишилось багато питань для самостійного вирішення, учасники ділилися особистим досвідом, програвали життєві ситуації, вчилися розпізнавати типи стосунків між чоловіками і жінками. Вирішили, що тему кохання потрібно і далі обговорювати.

  Ну і наприкінці заняття, за допомогою кольорового піску учасники створили свою особисту «Мандалу кохання», в якій відобразили свої емоції, почуття.

Психологічна майстерня

Психологічна майстерня

 


 

    24 листопада в Психологічні майстерні розбирали дуже актуальну, але й складну тему «Психологічна допомога дітям пережити травму та втрату». В процесі роботи студенти ознайомились з поняттям «психологічна травма»; проаналізували особливості реагування на втрату у дітей різних вікових груп; розбирали методи психологічної допомоги дітям подолати негативні наслідки пережитих травматичних подій; говорили про роль батьків та соціального оточення в допомозі дитини пережити втрату; ознайомились з психологічними техніками, які можна застосовувати при роботі з дітьми.

    О. В. Літвінова ділилась своїм досвідом роботи з дітьми, які пережили наслідки бойових дій, особливості роботи з дітьми різних вікових груп, наводила велику кількість технік по роботі з дітьми.

   На занятті кожен з учасників зміг пригадати щасливі моменти свого дитинства, отримати позитивний ресурс, було використано колоду метафоричних асоціативних карт «Я и все-все-все». Як завжди засідання пройшло в доброзичливій атмосфері, було тепло і терапевтично, не дивлячиcь на серйозну тему обговорення.

 


 

    14 грудня відбулось заключне перед Новим роком засідання Психологічної майстерні на тему «Цілі, бажання, очікування – мій загадковий і успішний Новий рік». На засідання студенти обговорювали свої спогади про 2016 рік, свої досягнення та невдачі, зустрічі та втрати. Кожен мій висловити слова вдячності минулому року і знайти ті ресурси, які зможуть допомоги в наступному році.

  Протягом роботи студенти формулювали очікування та майбутнє, аналізували наповненість сфер свого життя за допомогою метафоричних асоціативних карт шукали шляхи підсилення кожної із значущих сфер: фінансової, сім’ї, відпочинку, особистісного росту, здоров’я, стосунків, сфери друзів, сфери навчання.

   Наприкінці заняття за допомогою методики правкульного інтуїтивного малювання всі присутні намалювати дерево своїх бажань на майбутній, 2017 рік, зробивши метафоричні представлення своїх мрій, що були пов’язані із коханням, фінансовою стабільністю, сімейним теплом, подорожами, успіхами у навчанні.

  Засідання психологічної майстерні відбулось в дружній атмосфері, турботі та підтримці один одного, солодощі та гарячий чай створили ще більш теплу атмосферу спілкування.

Психологічна майстерня

Психологічна майстерня

Психологічна майстерня