ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ
01 ОСВІТА/ПЕДАГОГІКА
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ
011 Освітні,педагогічні науки
Кваліфікація, що присвоюється
- Магістр з освітніх,педагогічних наук
Рівень кваліфікації
Магістр
Вимоги до попереднього рівня освіти здобувачів
Особа має право здобувати ступінь магістра за умови наявності в неї ступеня бакалавра
Термін навчання
- 1,5 роки
Спеціальні вимоги до зарахування
Нема, зарахування проводиться на загальних умовах вступу
Спеціальні положення про визнання попереднього навчання (формального, неформального, неофіційного)
Немає
ПРОФІЛЬ ПРОГРАМИ
Об’єкти вивчення: технології вищої освіти.
Цілі навчання: формувати уміння впроваджувати технології вищої освіти в практику ВНЗ.
Теоретичний зміст предметної області: закономірності організації педагогічного процесу у вищій школі; закономірності розвитку особистості в умовах навчання і виховання; основні критерії вибору змісту навчання; теоретичні основи побудови технологій навчання; основи педагогічної діяльності, способи розвитку педагогічних здібностей і педагогічної майстерності
Методи, методики та технології, якими має оволодіти здобувач вищої освіти для застосовування на практиці: методи та технології організації навчання у ВНЗ; методи та технології розвитку особистості студентів, методи науково-педагогічного дослідження для підвищення ефективності навчання і виховання студентської молоді.
Інструменти та обладнання: мережеві системи пошуку та обробки інформації;бібліотечні ресурси та технології, зокрема електронні; мультимедійне обладнання; програми статистичної обробки та візуалізації даних.
Загальний обсяг освітньо-професійної програми 90 кредитів ECTS.
КЛЮЧОВІ РЕЗУЛЬТАТИ НАВЧАННЯ
Знання:
1) володіння знаннями з теорії навчання і виховання студентів ВНЗ;
2) володіння знаннями закономірностей і принципів організації педагогічного процесу у ВНЗ;
3) знаннями з педагогічної та професійної психології для забезпечення індивідуального підходу до студентів й упровадження диференційованого навчання;
4) володіння знаннями щодо побудови технологій навчання та конструювання дидактичних систем;
5) володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу і синтезу в діяльності, пов’язаній із пошуком, накопиченням і використанням інформації;
6) знати та використовувати різні педагогічні теорії до аналізу, пояснення та інтерпретації одержаних результатів наукового дослідження за наявності наукових даних та доказової бази щодо їх ефективності;
7) знати методи і способи діагностики якості освіти;
8) знати джерела потенційних небезпек та шляхи їх попередження й усунення;
9) знати та застосовувати теоретичні основи конфліктології для аналізу, подолання та профілактики різних видів конфліктів.
Уміння:
1) здійснювати пошук та аналіз професійно важливих знань із різних джерел з використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій;
2) виокремлювати та систематизувати педагогічні проблеми, чинники та тенденції функціонування й розвитку особистості в умовах педагогічного процесу;
3) проводити теоретико-емпіричні дослідження з педагогіки;
4) ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди;
5) уміння використовувати різні технології навчання;
6) уміння проектувати новітні технології навчання;
7) уміння планувати та організовувати педагогічний процес у ВНЗ;
8) уміти виявляти індивідуально-психологічні властивості студентів і враховувати їх в організації навчально-виховного процесу;
9) уміти мотивувати студентів до навчальної діяльності;
10) здійснювати виховний вплив на студентів;
11) оцінювати отримані результати емпіричних досліджень та аргументовано захищати прийняті рішення.
Комунікація:
1) уміння спілкуватися, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов;
2) здатність використовувати різноманітні комунікативні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва.
Автономія і відповідальність:
1) Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати обґрунтовані рішення;
2) Здатність брати відповідальність на себе, забезпечувати ефективну співпрацю в команді;
3) Здатність до подальшого навчання з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
4) Здатність впроваджувати основні засади охорони праці та безпеки життєдіяльності.
Інтегральна компетентність:
Здатність розв’язувати складні завдання і проблеми у певній галузі професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Загальні компетентності:
1) здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
2) здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
3) навички використання інформаційних і комунікативних технологій;
4) здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел;
5) спеціалізовані концептуальні знання, набуті у процесі навчання або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи;
6) здатність критично осмислювати проблеми у навчанні або професійній діяльності та на межі предметних галузей;
7) здатність приймати обґрунтовані рішення;
8) зрозуміле і недвозначне донесення власних висновків, а також знань та пояснень, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються;
9) здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт;
10) Відповідальність за розвиток професійного знання і практик, можливість здійснювати оцінку стратегічного розвитку команди.
Спеціальні (фахові, предметні) компетентності:
1) визначення можливостей вищої освіти та розроблення на цій основі індивідуальних траєкторій розвитку здобувачів;
2) організація взаємодії з соціальними партнерами щодо створення систем забезпечення якості вищої освіти;
3) реалізація освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки фахівців з вищою освітою;
4) аналіз, систематизація та узагальнення результатів наукових досліджень у сфері вищої освіти;
5) розроблення інноваційних технологій у сфері вищої освіти;
6) виконання наукових досліджень з проблем вищої освіти;
7) організація навчального процесу, наукової і виховної діяльності науково-педагогічних працівників;
8) визначення стану та потенціалу системи освіти навчального закладу;
9) проектування освітніх програм та індивідуальних освітніх траєкторій;
10) проектування освітнього середовища, що забезпечує якість освітнього процесу;
11) створення методичного забезпечення навчального-виховного процесу за кваліфікаційними рівнями;
12) створення інформаційного забезпечення освіти за кваліфікаційними рівнями НРК;
13) аналіз освітніх потреб і можливостей освітян;
14) методичний супровід діяльності освітян;
15) створення просвітницьких програм популяризації освіти, науки та культури;
16) формування культурного середовища щодо задоволення потреб населення.
ПРОФЕСІЙНІ ПРОФІЛІ ВИПУСКНИКІВ
Сфера працевлаштування випускників:
- вищі навчальні заклади.
Професійні назви робіт за класифікатором професій (ДК 003:2010):
2310.2 – викладач вищого навчального закладу;
2310.2 – асистент.
ДОСТУП ДО ПОДАЛЬШОГО НАВЧАННЯ
Працевлаштування за фахом та/або продовження здобуття освіти за третім рівнем навчання (освітньо-науковим), участь у системі післядипломної освіти.
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ЕКЗАМЕНИ, ОЦІНЮВАННЯ І ОЦІНКИ
Система оцінювання полягає у формалізованому процесі визначення рівня опанування студентом запланованих (очікуваних) результатів навчання, що є необхідним для вдосконалення освітнього процесу, підвищення ефективності викладання, розвитку студентів.
Внутрішня система оцінювання здобувачів вищої освіти відбувається відповідно до Положення про організацію освітнього процесу в Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського.
У Кременчуцькому національному університеті імені Михайла Остроградського оцінювання академічних досягнень студента здійснюється за 100-бальною рейтинговою шкалою, яка у відомості обліку успішності доповнюється оцінками за національною системою і за європейською кредитно-трансферною системою – ЕСТS.
Вимоги до випуску:
- завершене навчання за освітньо-науковою програмою обсягом 90 кредитів;
- успішно захищена магістерська робота.
Атестація здійснюється у формі публічного захисту магістерської випускної роботи.
Магістерська робота повинна бути самостійним науково-дослідницьким дослідженням у психології. Робота оформлюється згідно з вимогами, які затверджує Вчена рада Кременчуцького національного університету імені Михайла Остроградського і перевіряється на плагіат. Подана до захисту магістерська робота має бути прорецензована спеціалістом або викладачем іншого профільного вузу або наукової установи.
Форма навчання:
- денна;
- заочна.
Директор програми:
Герасименко Лариса Віталіївна, доктор педагогічних наук, професор кафедри психології, педагогіки та філософії КрНУ
Факультет, що здійснює підготовку за напрямом
ФПГіСН - Факультет права, гуманітарних і соціальних наук (http://www.kdu.edu.ua/new/fakultet_uf.php)
Кафедра, що здійснює підготовку
ППФ - Кафедра психології, педагогіки та філософії (http://ppf.kdu.edu.ua/index.php/ru/)
НОРМАТИВНІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ
1.1 ЦИКЛ ДИСЦИПЛІН ЗАГАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ
- Медіапедагогіка та інформаційні технології
- Методологія та методика науково-педагогічного дослідження
1.2. ЦИКЛ ДИСЦИПЛІН ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
- Педагогічна та професійна психологія
- Дидактичні системи у вищій освіті
- Основи психології і педагогіки вищої школи
ВИБIРКОВІ НАВЧАЛЬНІ ДИСЦИПЛІНИ
ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНІ ДИСЦИПЛІНИ
Варіант А
- Андрогогіка
- Культура педагогічної діяльності
- Філософія освіти
Варіант Б
- Спецкурс "Інтерактивні методи навчання"
- Тренінг ораторського мистецтва
- Спецкурс "Психологія впливу"